Det nye Danish Crown

16.09.2019

Nyt logo, nye farver, nyt formål. Her kan du blive klogere på, hvad det nye udseende er, og hvorfor det er nødvendigt.

 

Danish Crowns nye brand skal være med til at sikre, at forbrugerne kender til den omstilling, som selskabet er i gang med. Det nye, lysere og mere inviterende udseende passer til den nye retning mod en mere bæredygtig fremtid. Det skal skabe genkendelighed hos forbrugerne, fortæller Group CEO Jais Valeur.

- Vi skal i gang med at bygge et brand som forbrugerne genkender ved køledisken. Derfor skifter vi det gamle virksomhedslogo ud med et nyt, der både favner virksomheden og vores produkter. Vi rykker tættere på forbrugerne med et tydeligt løfte om at vi vil gøre vores til at det er bliver nemmere for dem at træffe bæredygtige valg. Vi skal altså bygge et brand, der fortæller forbrugerne, hvem vi er, og hvad vi gør. Det nye logo og visuelle udtryk sender et klart signal om en forandring, om at Danish Crown skifter spor mod en mere bæredygtig fremtid.

- Derudover vil vi gerne styrke vores evne til at tiltrække nye medarbejdere samt at være en attraktiv arbejdsplads for nuværende medarbejdere.

Kunne I ikke bare have sat de ting i gang uden at ændre logo?

- Det kunne vi godt – men det gør det sværere at udtrykke, at vi nu gør noget anderledes. At vi vil en anden vej. Som forbruger forstår vi bedre et budskab hvis handling og visuelt udtryk som billeder, farver går hånd i hånd.

Du kan se meget mere om Danish Crowns nye udseende og fortælling på den nye brandhub, som du kan finde her.

Herunder kan du se kommunikationsdirektør Astrid Gade Nielsen fortælle om tankerne bag det nye brand:

 


SKULDER VED SKULDER
Danish Crowns logo har skiftet gennem tiderne, og nu bliver det fornyet igen.
Det bliver dog stadig en krone, bare med nye former. I stedet for fire spidse takker, bliver den nye krone mere rund og får tre hoveder som symbol på mennesker. Man kan også læse ind i det nye logo, at vi står sammen – medarbejdere, ejere, forbrugere og samarbejdspartnere.

Det lægger op til vores nye formål: Sammen skaber vi en mere bæredygtig fremtid for fødevarer.

Vi kan ikke løfte opgaven alene med at sikre en bæredygtig kødproduktion, men vi går gerne forrest og gerne i samarbejde med andre.


FEM NYE FARVER
Rød og sort har været Danish Crowns grundfarver de seneste 10 år. Den røde farve fortsætter vi med, bare i en lysere tone, mens sort bliver til en mørk grøn nuance. Begge farver får også en lysere variant; lyserød og lysegrøn. De suppleres med en hvid farve.

- Vi vil gerne have et lysere og mere moderne udtryk, der passer til vores nye fortælling om, hvem Danish Crown er, og hvad vi står for. Derfor går vi væk fra det lidt hårde, kontrast-fyldte sort-røde look og erstatter det med et mere blødt og venligt udtryk, som skal invitere andre med ind i vores univers, siger kommunikationsdirektør Astrid Gade Nielsen.

- Vores visuelle udtryk sender et klart signal om forandring. Det viser, at Danish Crown skifter spor og har bæredygtighed på agendaen.